Jak odżywiać się wiosną? Co jeść na wiosnę a czego nie?

Co jeść wiosną, aby wkroczyć w nową porę roku z pełnym wigoru przytupem? Jest to bardzo ważna kwestia, z której mało kto zdaje sobie sprawę. Pożywna i zbilansowana dieta nie tylko wzmacnia naszą odporność, ale i wpływa na nasze samopoczucie. Poniżej przedstawimy Ci produkty i powiemy jak odżywiać się wiosną.

Co powinno się jeść podczas wiosny?

Po zimie organizm ludzki potrzebuje solidnego zastrzyku energii, aby obudzić się do działania. Zatem co jeść na wiosnę, aby dostarczyć sobie niezbędnych witamin i składników mineralnych? Wbrew pozorom zalecane produkty z łatwością możemy znaleźć w sklepach, a korzyści płynące z ich regularnego spożywania będą szybko widoczne! Oto co każdy z nas powinien mieć w swojej kuchni podczas wiosny:

Musli

Jest to produkt doceniany przez wiele osób zarówno z uwagi na swój smak jak i wartość odżywczą. Wzbogacany o orzechy, suszone i świeże owoce oraz  nabiał w postaci mleka, czy też jogurtu jest pełnowartościowym posiłkiem. Dostarcza zarówno białka, tzw. dobrego tłuszczu oraz węglowodanów złożonych. Głównym składnikiem musli powinien być oczywiście owies czyli płatki i otręby owsiane. Warto natomiast dodać także odrobinę siemienia lnianego – to idealna mieszanka właściwych frakcji błonnika i lignanów. Ponad to musli jest dobrym źródłem żelaza i magnezu, który pozytywnie wpływa na nasz układ nerwowy,a więc także na nasz nastrój i ogólne samopoczucie. Wybierając je warto zwrócić szczególną uwagę na jego skład i omijać szerokim łukiem zbędne dodatki w postaci cukru oraz syropów cukrowych.

Warzywa i owoce

To te produkty są źródłem wielu witamin i składników mineralnych, błonnika oraz antyoksydantów, które nasz organizm bardzo chętnie przyswaja. Rzodkiewki, sałaty, szczypiorek, a jednocześnie cała gama owoców – to na nie powinniśmy zwracać naszą uwagę. Antyoksydanty czyli przeciwutleniacze, do których zaliczamy m.in. beta karoten, antocyjany, likopen czy sulforafan znajdziemy np. w pomidorach, marchewce, brokułach, kalafiorze, czy w brzoskwiniach. To one pozytywnie działają na naszą skórę oraz włosy, mają właściwości przeciwstarzeniowe oraz przeciwzapalne. Z wielkim smakiem można je zagryzać do kanapek, dodawać do sałatek i traktować jako zdrowe przekąski. Warto natomiast jeszcze nie rozstawać się z kiszonkami, które są źródłem nie tylko witaminy C ale także pre i probiotyków, niezbędnych dla odpowiedniego funkcjonowania naszych jelit.

Niezastąpione kasze

Co warto jeść wiosną? Kasze! Istnieje niezliczona ilość wariacji posiłkowych, których są głównym składnikiem. Danie na słono, a może na słodko? Wersja wegetariańska albo z dodatkami mięsa. Wybór należy Tylko do Ciebie i Twoich preferencji. Pamiętaj, że kasza nie tylko jest bardzo pożywna, ale i może być lekkostrawna – wszystko zależy od tego jaki rodzaj wybierzesz. Kasza manna, kasza kuskus czy tez bardzo popularna ostatnio kasza bulgur to przykłady kasz lekkostrawnych. Natomiast kasza gryczana czy pęczak dostarczają nam mnóstwo cennego błonnika, który wraz z odpowiednią ilością wody wspomoże detoksykację naszego organizmu.

Pij dużo wody!

Zalecenie to znają chyba wszystkie osoby na świecie, a i tak większość z nich o nim zapomina. Nie na darmo mówi się, że woda to życie. Właśnie dlatego nie można pominąć jej w odpowiedzi na pytanie: jak odżywiać się wiosną. Regularnie spożywana woda wpływa na nasze samopoczucie, jak i na skórę oraz cały nasz organizm. Woda pełni rolę transportującą. Dzięki niej wszystkie cenne składniki mogą zostać rozprowadzone do każdej komórki w naszym ciele.

Sałatki

Sałatki to prawdziwa bomba witaminowa. Są one jednocześnie lekką, niskokaloryczną przekąską – obowiązkową dla wszystkich, którzy pragną zdrowo obniżać swoją masę ciała. Warto je wzbogacać o zielone warzywa (szpinak, szczypior, jarmuż, sałaty), które są źródłem kwasu foliowego, glutationu, żelaza, witaminy K oraz witamin z grupy B.
Co do sałatki? Najlepiej postawić na oleje oraz orzechy będące źródłem przeciwzapalnych kwasów tłuszczowych omega 3 tj. olej rzepakowy,olej lniany, orzechy włoskie, migdały, orzechy pekan i brazylijskie, a nie te będące źródłem prozapalnych omega 6 jak np. olej słonecznikowy, orzechy arachidowe, laskowe.
Sałatki warto posypywać natką pietruszki czy też świeżą kolendrą, które są bogactwem witaminy C, a także olejków eterycznych których niecierpią atakujące nas mikroby.

Jak odżywiać się wiosną?

Przede wszystkim zadbaj o zbilansowane i pełnowartościowe posiłki, które będą Ci smakować! Regularnie spożywaj swoje dania, pij dużo wody oraz zadbaj o to, aby w Twoim jadłospisie nie zabrakło różnorodnych owoców oraz warzyw. Produkty zbożowe oraz mięso i ryby czy też warzywa strączkowe, będące źródłem białka roślinnego również są ważnym elementem każdej diety. Z czasem zdrowe odżywianie wejdzie Ci w nawyk i już nie będziesz w stanie z niego zrezygnować!

Podstawą każdej diety są ćwiczenia

Z pewnością istnieje wiele teorii na to, co jeść wczesną wiosną. Podstawy są jednak niezmienne i regularnie się powtarzają. Mieszanka zbóż, warzywa, owoce oraz woda. One wszystkie tworzą niezawodny duet z regularnymi ćwiczeniami, które odpowiadają za poprawę naszego metabolizmu oraz sprawności fizycznej. Znacząco wpływają też na naszą odporność i samopoczucie. O tym wszystkim możesz przekonać się sam, zmieniając swoje nawyki! Jeżeli nie masz czasu gotować albo nie masz do tego warunków, to się nie przejmuj! Idealnym wyjściem z tego impasu może okazać się modna w ostatnich latach dieta pudełkowa. Zaufaj w kwestii profesjonalistom i zdecyduj się na catering dietetyczny w Warszawie.