10 żywieniowych przykazań biegacza

10 żywieniowych przykazań biegacza

 

10 żywieniowych przykazań biegacza

  1. Zwracaj uwagę na to co jesz. Jakość Twoich posiłków przekłada się na jakość Twojego treningu.
  2. Zjedz śniadanie do godziny po wstaniu. Ten posiłek rozpędzi Twój metabolizm na cały dzień i zwiększy Twoją wydolność podczas treningu.
  3. Gdy Twoje treningi trwają dłużej niż godzinę miej przy sobie przekąskę. Warto dostarczać sobie dodatkowej energii co 40-60 min.
  4. Podczas treningu uzupełniaj płyny. Najlepiej sprawdzi się izotonik, który codziennie znajdziesz w naszej torbie dla sportowca 2be Runner
  5. Do 30 min po treningu zjedz posiłek węglowodanowy. Pozwoli on odbudować rezerwy glikogenu w mięśniach.
  6. Jedz regularnie. Spożywanie posiłków co 3-4 godziny pozwoli Ci na odbudowanie zapasów energii i uniknięcie wieczornych napadów głodu.
  7. Pij codziennie przynajmniej 2 litry wody. Odwodnienie organizmu powoduje obniżenie Twoich możliwości podczas treningu.
  8. Słuchaj siebie – nie przejadaj się i nie bądź głodny. Prawidłowo skomponowane posiłki, zjadane o ustalonych porach powinny być sycące na ok 3 h.
  9. Prawidłowo komponuj posiłki. Pamiętaj, że każdy z nich powinien zawierać białko, tłuszcze i węglowodany w odpowiedniej proporcji.
  10. Odpoczywaj – regeneracja to nieodłączny element każdego treningu. Daj odpocząć również swojemu żołądkowi i nie spożywaj produktów smażonych czy mocno przetworzonych nawet w dni bez treningu.

 

W przestrzeganiu tych przykazaniach pomożemy Ci poprzez programy 2be Runner, które są tworzone przez dietetyków z myślą o Twoich wynikach.