3 najczęstsze błędy w diecie biegacza

Catering2be

3 najczęstsze błędy w diecie biegacza

3 najczęstsze błędy w diecie biegacza. Sprawdź czy Ciebie też dotyczą.

 

  1. Jedzenie mocno przetworzonych, wysokoenergetycznych produktów.

 

Często osoby zaczynające przygodę ze sportem mają poczucie, że skoro biegają to mogą sobie pozwolić na więcej różnorodnego jedzenia. Jest to jak najbardziej prawdą. Jednak „różnorodne”, w wielu przypadkach, nie oznacza większej ilości warzyw, owoców, dobrej jakości produktów białkowych czy węglowodanowych w diecie, tylko wręcz przeciwnie. Osoby uprawiające aktywność fizyczną zaczynają sięgać po wysokoprzetworzone przekąski – batoniki, chipsy, ale także pizze oraz fast foody. Takie wybory nie pomagają w dążeniu do zgrabnej sylwetki i dobrych wyników mimo wykonanego treningu. Z programem 2be Runner pomożemy Ci osiągnąć zamierzone efekty treningowe bez poczucia głodu oraz chęci na niezdrowe produkty.

 

  1. Za niskie nawodnienie podczas treningu i poza nim.

 

Organizm człowiek składa się w ponad 50% z wody. Jest ona składnikiem niezbędnym do zachodzenia większości procesów w naszym ciele. Jest odpowiedzialna między innymi za termoregulacje, czyli za utrzymanie odpowiedniej temperatury naszego organizmu. Podczas biegu nasze ciało poprzez wytwarzanie potu, który składa się z wody i elektrolitów, chroni się przed przegrzaniem. Jeżeli nie dostarczymy odpowiedniej ilości płynów zdecydowanie obniżymy wydolność naszego organizmu. Dlatego należy pamiętać, aby podczas treningu mieć przy sobie napój izotoniczny, a po za nim co najmniej 2 l wody. W programie 2be Runner zapewniamy codzienną dawkę naturalnego izotoniku, który możesz łatwo zabrać na swój trening.

 

  1. Zbyt obfite posiłki przed treningiem.

 

Biegacze często skarżą się na dyskomfort ze strony układu pokarmowego w postaci kolki, mdłości czy biegunek. Takie problemy mogą mieć różne podłoże, natomiast najczęściej spowodowane są zbyt obfitym posiłkiem spożytym przed treningiem. Organizm w takiej sytuacji zostaje podwójnie obciążony, ponieważ fizjologicznie podczas aktywności fizycznej procesy zachodzące w układzie pokarmowym zostają spowolnione, na rzecz układu mięśniowego, oddechowego i krążenia. Dlatego spożycie niewielkiej ilości pokarmu nie będzie miało niekorzystnego wpływu na samopoczucie podczas biegu, a w czasie dłuższego treningu może wręcz zwiększyć wydolność organizmu. Natomiast po obfitym posiłku układ pokarmowy jest mocno stymulowany do pracy co powoduje pewną sprzeczność w pracy całego organizmu i może powodować dyskomfort. Posiłki dostarczane w ramach programu 2be Runner są lekkostrawne i dostosowane do potrzeb indywidualnych każdego biegacza, przez co zapobiegają opisanym wyżej dolegliwościom.